با حضور شهردار یزد ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳، ستاد ماه مبارک رمضان و ستاد انتخابات شروع به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ 07 November 2023
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در جلسه ای با حضور ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد، فاطمه زارع رئیس کمیسون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر، معاونین شهرداری، مدیران مناطق و رؤسای سازما ن های وابسته به شهرداری و مدیران ستادی ستاد های سه گانه تسهیلات نوروز ۱۴۰۳، ستاد ماه مبارک رمضان و ستاد انتخابات در شهرداری یزد آغاز به کار کرد.
شهردار یزد با بیان این که برنامه ریزی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳، همچنین ماه مبارک رمضان که مقارن با ایام نوروز است و همچنین انتخابات که در روز یازدهم اسفند ماه برگزار می شود لازم بود برنامه ریز ی برای برگزاری مطلوب هر سه رویداد صورت بگیرد که به از همین رو اولین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد برگزار شد.
ابوالقاسم محی الدینی اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که انجام شد با تشکیل سه ستاد مستقل در شهرداری یزد به هر کدام از معاونت ها، مناطق پنج گانه و سازمان های تخصصی شهرداری وظایفی به محول شد تا انشاالله بتوانیم با شرایط بسیار مناسبی شهر را هم برای استقبال از مهمانان نوروزی هم در خصوص استقبال از ماه مبارک رمضان و همچنین برگزاری شایسته انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز یازده اسفند آماده کنیم.
وی در ادامه افزود: ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۳ دارای هشت کمیته تخصصی است که درباره کلیات وظایف کمیته ها بحث و تبادل نظر شده است و برای شروع کار اقداماتی در خصوص زیباسازی، رنگ آمیزی ها، مرمت هایی که باید صورت بگیرد، وظایف مناطق پنج گانه شهرداری و سازمان ها به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، محل های اسکان موقت مسافران نوروزی برای  پیشنهاد به ستاد استانی، پیش بینی محل های اسکان اضطراری مسافرین در هنگام نامساعد بودن شرایط جوی برای ارائه به ستاد تسهیلات نوروزی استان مدنظر می باشد.
شهردار یزد همچنین درباره ستاد استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: این ستاد نیاز به برنامه ریزی خاصی برای مساجد و برنامه های فرهنگی دارد و اقدامی ابتکاری است که در فرصتی مناسب برنامه های این ستاد به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.
محی الدینی درباره اقداماتی که شهرداری باید برای برگزاری انتخابات انجام دهد گفت: در این خصوص نیز ستادی در شهرداری یزد تشکیل شد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری موظف شد تابلوها و مکان هایی برای نصب تبلیغات پیش بینی و مشخص کند و در جلسات آتی برنامه ریزی مناسبی برای نصب به موقع آن ها و همچنین پاک سازی های بعد از انتخابات انجام شود.
وی گفت: فعالیت این ستادها و کمیته ها پس از صدور ابلاغ مسئولین توسط معاونت برنامه ریزی شهرداری، از هفته جاری آغاز خواهد شد.
شهردار یزد درباره نقش دستگاه ای اجرایی دیگر شهر یزد در تعامل با شهرداری برای ایفای مطلوب وظایف این ستادها گفت: قطعاً دستگاه های دیگری نیز در خصوص نوروز، انتخابات و ماه مبارک رمضان دخیل هستند و همکار و همگام شهرداری می باشند و شهرداری یزد زمینه های همکاری لازم با دستگاه های دیگر را احصا  خواهد کرد و با ارائه در ستاد تسهیلات نوروزی استان که با حضور استاندار برگزار خواهد شد، در این موارد برنامه ریزی ها و هماهنگی های میان بخشی انجام خواهد شد.
محی الدینی آمادگی شهرداری یزد را برای دریافت ایده ها و طرح های خلاقانه شهروندان یزدی اعلام کرد و گفت: شهروندان عزیز یزدی می توانند برنامه ها و ایده های خود را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند و یا این که به مجموعه معاونت خدمات شهری به عنوان جانشین ستاد تسهیلات نوروزی منتقل کنند.
وی افزود: هنرمندانی هم که زمینه فعالیت و تخصص آن ها با سازمان های فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و یا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مرتبط هست می توانند ایده ها و برناهه های خلاقانه خود را در اختیار این دو سازمان بگذارند و قطعاً از خود این هنرمندان در اجرای این طرح ها و برنامه ها استفاده خواهد شد.
 
سمانه حسینی, [07.11.23 13:18]
[ Photo ]
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار